Ledelse og bestyrelse
Ledelse
Anders Fischer Riber
Psykologi Grundskolekoordinator Administration, HF-lærere ark@horsenshfogvuc.dkAnne Birte Jørgensen
Matematik, Datalogi Tillidsrepræsentant suppleant HF HF-lærere abj@horsenshfogvuc.dkAnne Hjølund Hoffmann
Dansk, Religion Kursusleder pædagogikum, Eksamensplanlægger (skriftlig) Studievejleder Administration, HF-lærere HF ah@horsenshfogvuc.dkBetina Søndergaard Kristensen
Dansk, Engelsk, Dansk som andetsprog, OBU Arbejdsmiljørepræsentant og Tillidsrepræsentant AVU VUC-lærere bs@horsenshfogvuc.dkEva Sølberg
Dansk, Billedkunst Pædagogisk it-vejleder Kommunikationsansvarlig Administration, HF-lærere es@horsenshfogvuc.dkFlemming Fischer
Kemi, Datalogi, HF-skemalægger, Arbejdsmiljørepræsentant HF Administration, HF-lærere ff@horsenshfogvuc.dkHanne Melchiorsen
Koordinator af studieværksted, Studiestøtte Studieværksted og studiestøtte hm@horsenshfogvuc.dkKaren Davidsen Poulsen
Klassementor HF3 / Studiestøtte Studieværksted og studiestøtte kdp@horsenshfogvuc.dkKasper Wettergren
Drama, Historie Mobil: 42 36 46 77 Vicerektor Ledelse, HF-lærere kw@horsenshfogvuc.dkLise Elkjær
Dansk som andetsprog, OBU, FVU Læse- og skrivevejleder, Ordblinde- og FVU studievejleder VUC-lærere OBU, VUC le@horsenshfogvuc.dkNancy Vestergaard
Engelsk, OBU VUC-lærereSif Hellerup Madsen
Klassementor HF3 / Studiestøtte Studieværksted og studiestøtte shm@horsenshfogvuc.dkStephanie Klinkby
SPS-koordinator / Studiestøtte Studieværksted og studiestøtte stk@horsenshfogvuc.dkThor Due Christensen
Fysik, Kemi Pædagogisk it-vejleder Eksamensplanlægger (mundtlig) Administration, HF-lærere tdc@horsenshfogvuc.dkTina Dunø
Dansk, Billedkunst Pædagogisk koordinator, Kursusleder pædagogikum HF-lærere td@horsenshfogvuc.dkVibeke Knudsen
Koordinator af studieværksted, Studiestøtte Studieværksted og studiestøtte vk@horsenshfogvuc.dkLedelse
Kasper Wettergren
Drama, Historie Mobil: 42 36 46 77 Vicerektor Ledelse, HF-lærere kw@horsenshfogvuc.dkAdministration
Anders Fischer Riber
Psykologi Grundskolekoordinator Administration, HF-lærere ark@horsenshfogvuc.dkAnne Hjølund Hoffmann
Dansk, Religion Kursusleder pædagogikum, Eksamensplanlægger (skriftlig) Studievejleder Administration, HF-lærere HF ah@horsenshfogvuc.dkEva Sølberg
Dansk, Billedkunst Pædagogisk it-vejleder Kommunikationsansvarlig Administration, HF-lærere es@horsenshfogvuc.dkFlemming Fischer
Kemi, Datalogi, HF-skemalægger, Arbejdsmiljørepræsentant HF Administration, HF-lærere ff@horsenshfogvuc.dkThor Due Christensen
Fysik, Kemi Pædagogisk it-vejleder Eksamensplanlægger (mundtlig) Administration, HF-lærere tdc@horsenshfogvuc.dkIT
HF-lærere
Anders Fischer Riber
Psykologi Grundskolekoordinator Administration, HF-lærere ark@horsenshfogvuc.dkAnne Birte Jørgensen
Matematik, Datalogi Tillidsrepræsentant suppleant HF HF-lærere abj@horsenshfogvuc.dkAnne Hjølund Hoffmann
Dansk, Religion Kursusleder pædagogikum, Eksamensplanlægger (skriftlig) Studievejleder Administration, HF-lærere HF ah@horsenshfogvuc.dkEva Sølberg
Dansk, Billedkunst Pædagogisk it-vejleder Kommunikationsansvarlig Administration, HF-lærere es@horsenshfogvuc.dkFlemming Fischer
Kemi, Datalogi, HF-skemalægger, Arbejdsmiljørepræsentant HF Administration, HF-lærere ff@horsenshfogvuc.dkKasper Wettergren
Drama, Historie Mobil: 42 36 46 77 Vicerektor Ledelse, HF-lærere kw@horsenshfogvuc.dkThor Due Christensen
Fysik, Kemi Pædagogisk it-vejleder Eksamensplanlægger (mundtlig) Administration, HF-lærere tdc@horsenshfogvuc.dkTina Dunø
Dansk, Billedkunst Pædagogisk koordinator, Kursusleder pædagogikum HF-lærere td@horsenshfogvuc.dkVUC-lærere
Betina Søndergaard Kristensen
Dansk, Engelsk, Dansk som andetsprog, OBU Arbejdsmiljørepræsentant og Tillidsrepræsentant AVU VUC-lærere bs@horsenshfogvuc.dkLise Elkjær
Dansk som andetsprog, OBU, FVU Læse- og skrivevejleder, Ordblinde- og FVU studievejleder VUC-lærere OBU, VUC le@horsenshfogvuc.dkNancy Vestergaard
Engelsk, OBU VUC-lærereStudieværksted og studiestøtte
Hanne Melchiorsen
Koordinator af studieværksted, Studiestøtte Studieværksted og studiestøtte hm@horsenshfogvuc.dkKaren Davidsen Poulsen
Klassementor HF3 / Studiestøtte Studieværksted og studiestøtte kdp@horsenshfogvuc.dkSif Hellerup Madsen
Klassementor HF3 / Studiestøtte Studieværksted og studiestøtte shm@horsenshfogvuc.dkStephanie Klinkby
SPS-koordinator / Studiestøtte Studieværksted og studiestøtte stk@horsenshfogvuc.dkVibeke Knudsen
Koordinator af studieværksted, Studiestøtte Studieværksted og studiestøtte vk@horsenshfogvuc.dkKantine
Teknisk Service
Rektor Dinna Balling, 100% ledelse
- Strategisk arbejde og politisk interessevaretagelse ift. kommuner, region, stat og andre vigtige samarbejdspartnere.
- Intern og ekstern kommunikation, herunder markedsføring, pressehåndtering, personalemøder, ejerforening og personalehåndbogen.
- TR-samarbejde, samarbejdsudvalg og OK-udvalg, herunder arbejdsmiljø, politikker, vejledninger, procedurer og regler.
- Ansvarlig for pædagogisk udvikling i tæt samarbejde med pædagogisk faglig koordinator.
- Økonomi, herunder budgetstyring og budgetopfølgning, lejemål, kontraktstyring.
- Personalejura og forvaltningsjura.
- Administrativt fællesskab.
- Klager over personale.
- Lederteam og bestyrelse, herunder bestyrelsesbetjening, møder, dagsorden og bilag.
- Kvalitetsarbejde
- Personaleleder for ledere, TR og kommunikation.
- HF3
- Legatansøgninger og fondsansøgninger.
Vicerektor Kasper Wettergren, 90% leder, 10% underviser
HF-leder, herunder:
- Ansættelser, lønkontrol, aktivitet og afdelingsbudget, herunder undervisningsmidler.
- Opgavefordeling, herunder holdudbud og opgaveoversigter.
- Ansvarlig for samarbejde med planlæggere om eksamen, skemalægning, holdoprettelse.
- Ansvarlig for PoP, Kult, dimission, lærerteams etc. i tæt samarbejde med pædagogisk faglig koordinator.
- Vejledning.
- Elevråd.
- Elevsager, herunder snydesager, brud på studie- og ordensreglerne, klager over eksamen og høringssvar.
- Optag og brobygning, herunder uddannelsesmesse, kontakt til UU og grundskolerne i området og merit.
- Personaleleder for HF-lærere.
- Afdelingsmøder.
- Gammel elev-arrangement
Derudover ansvarlig for IT og fjernundervisning, herunder skolens it-platforme og it-samarbejdspartnere, IT-hardware og GDPR samt for skolekalenderen.
Uddannelseschef VUC Dorit Eggert, 75% leder, 25% planlægger
VUC-leder, herunder:
- Ansættelser, lønkontrol, aktivitet og afdelingsbudget, herunder undervisningsmidler.
- Opgavefordeling, herunder holdudbud og opgaveoversigter.
- Eksamen.
- Vejledning.
- Kursistsager, herunder snydesager, brud på studie- og ordensreglerne og klager over eksamen.
- Eksterne aktiviteter og virksomhedskurser, herunder driftsoverenskomstpartnere, uddannelsesudvalg, VUC Erhverv og Jobcentre.
- Personaleleder for VUC og TAP (TAP fra august).
- Afdelingsmøder.
- Semesterafslutning på AVU.
- Leder af SPS, herunder personaleleder.
- Leder af HFO i tæt samarbejde pædagogisk faglig koordinator.
Derudover ansvarlig for bygninger, herunder bygningsudvalg, bygningsdrift, kantine, rengøring, bygningsvedligehold og vedligeholdelsesplaner.
Pædagogisk faglig koordinator Tina Dunø, 275 timer.
Ingen ledelsesansvar men har beslutningskompetence i tæt samarbejde med ansvarlig leder inden for følgende områder:
- Pædagogisk udvikling, herunder pædagogisk udvalg, PR-møder, pædagogisk indhold af HF afdelingsmøder, pædagogiske dage, kompetenceudvikling og udviklingsprojekter.
- Udvikle, vedligeholde, opsamle og organisere pædagogisk inspirationsmaterialer til lærerne i OneNote og Teams.
- Studiemiljø på HF2 og HFO, herunder Kult-udvalget, fællesarrangementer, samarbejde med klasseteam og dimission.
- Tilrettelæggelse af HF2 og HFO, herunder introforløb, studietimer, koordinering af PoP-forløb og klasseteam.
- Planlægning af undervisning for elever, der ikke tager med på studietur.
- Pædagogisk sparring med lærere, især nyansatte lærere
Bestyrelse
Eksterne medlemmer:
Formand:
Jens Norup Simonsen, VIA
Repræsentant for videregående uddannelse
Næstformand:
Erik Kallehave Kristensen,
Forstander på Bygholm Landbrugsskole
Repræsentant for erhvervsskolesektoren
Øvrige eksterne medlemmer af bestyrelsen:
Pernille Holm,
Repræsentant for Horsens Kommune
Helle Obenhausen Mortensen,
Repræsentant for Hedensted kommune.
Charlotte Kærsaa
Skoleleder på Østerhåbskolen,
Repræsentant for grundskolen
xxx
Repræsentant for det lokale erhvervsliv
Medarbejderrepræsentanter:
Martin Skov Petersen
HF lærer
Tillidsrepræsentant HF
Martin Juul Konge
AVU lærer og VUC-studievejleder
Tillidsrepræsentant AVU
Elevrepræsentanter:
Sussie Pedersen
Elev på 2-årig HF
Formand for Elevrådet
Camilla Jensen Hermansen
Elev på 2-årig HF
Næstformand for Elevrådet
Referater fra bestyrelsesmøder kan hentes som PDF via nedenstående links. Referater fra bestyrelsesmøder i 2023
Referater fra bestyrelsesmøder i 2024
Referater fra bestyrelsesmøder i 2023
Referater fra bestyrelsesmøder i 2022
Referater fra bestyrelsesmøder i 2021
Referater fra bestyrelsesmøder i 2020
Referater fra bestyrelsesmøder i 2019
Vedtægt og forretningsorden for bestyrelsen
Information vedr. skolens drift
Horsens HF & VUC anvender sociale klausuler om uddannelses- og praktikaftaler i forbindelse med større bygge- og anlægskontrakter samt større tjenesteydelseskontrakter.
Reglerne for skolens anvendelse af klausulerne er beskrevet i § 38a i lovbekendtgørelse om institutioner for almengymnasiale uddannelser og almen voksenuddannelse med videre, samt bekendtgørelse om sociale klausuler om uddannelses- og praktikaftaler i forbindelse med udbud på visse selvejende uddannelsesinstitutioner under Undervisningsministeriet.
Der er ingen aktuelle udbud
Horsens HF & VUC’s whistleblowerordning giver medarbejdere mulighed for at indsende oplysninger om ulovligheder, kritiske forhold eller alvorlige uregelmæssigheder på Horsens HF & VUC. Ordningen kan benyttes af alle nuværende og kommende medarbejdere på Horsens HF & VUC.
Horsens HF & VUC whistleblowerordning giver mulighed for, at man fortroligt kan indsende oplysninger om kritisk alvorlige og strafbare forhold til en uvildig whistleblowerenhed, som kan undersøge forholdene nærmere.
Whistleblowerordningen er et supplement til de almindelige eksisterende muligheder. Medarbejdere kan altid kan gå til rektor, nærmeste leder, personaleadministrationen eller tillidsrepræsentanten, hvis man oplever strafbare eller andre kritiske alvorlige forhold på Horsens HF & VUC.
Det kan derfor være relevant først at prøve følgende, hvis man har en bekymring eller oplever kritiske forhold på skolen:
- Tale med sin nærmeste leder om bekymringen
- Tale med rektor
- Tale med arbejdsmiljørepræsentanten (AMR)
- Tale med tillidsrepræsentanten
Hvis ovenstående har været forgæves eller forekommer utænkeligt, kan whistleblowerordningen være relevant at benytte.
Læs mere og find link til skolens whistleblowerordning her
Der har fra etablering af Whistleblowerordningen i december 2021 og til udgangen af kalenderåret 2023 ikke været nogen indberetninger.